Güzellik Meselesi

 

yüzünde gün açan güzelimin koynunda

piri reis gibi ezberledim yurdumu

sarıldım sarmaladım güneşi cesaretle

korkmadım yanmaktan hiçbir vakit

zihnimin çizdiği hayali hudutlara

gönlümde evren şahit

oysa şiirler biriktirdim her durağımda

bir dize fısıldadım güzelime

her söylenen için bir işaret bıraktım

dünyamın haritası yazıldı böylece

kuşun kanadında

uçurumun dibinde

aslanın ağzında

feza da kara delikte

en güzel saç telinden

en güzel şiire kadar bir yol çizdim

belki güzelim bilmezdi kendini

benim onu bildiğim kadar

misal şems o gözlerini açtı diye gelir

kamer uykusunda izlemek için

adım adım gezdim dünyamın yollarını

seyyah gibi teslim ettim ruhumu

her güzel şeyden güzelim kaldı

her baktığım gözde güzelim vardı

açan çiçekte yüzünü gördüm

şelalelerce gülüşünü

denizin her dalgasında adını duydum

güzelim mi hayattı

hayat mı güzelim

görmeyi bilirse insan

evren tanrının varlığının kanıtıydı

güzelimde görebilirsen vardı

üzerine cennet serpilmiş teni

yaşam boyu izlenmeye değer

hakkıyla izleyebilirsen eğer

kaçarcasına yokluğundan arkama bakmadan

gezdim gezdim gezdim

en güzel şiire kadar bir yol çizdim

piri reis gibi ezberledim yurdumu

her durağa bir işaret bıraktım

varlıktan yokluğa kadar güzelimi buldum

korkmadım kaybolmaktan hiçbir vakit         

elimde silgi ile koşarken ufuklara

tükenmez mürekkep yazgımda kilit

Bu blogdaki popüler yayınlar

buse

ben seni herkesten önce sevdim

y.o.