Güya

bir anne bebeğini  koruyor
bir yandan ıslatılan kadın çığlıkları
emeğinin hediyesi yırtık olanla
yırtığa para sayan bir olmamalı
gülen çocuk oyuncağın sevincini taşırken
güneşle yemek bulan çocuk
aynı gökte nefes almamalı

bir dünya ki
ben var ben var ben var
sen belki belki varsın
bir yeşil bir gülüş bazen
belki belki var olursun

arabası olanın
yüreği olandan zengin sayıldığı bu dünyada
bir ben olmamalıydım
benim için sende varsın
sende var olmamalıydın

çok fazlasın martı İstanbul'a
bak artık kimse simit atmıyor
oysa kuru ekmeğini paylaşan evsiz amca
o seni doyurdu bu sabah

zengin dediğin ekmek atmazsa
evsiz dediğin tok olmaz
atmaya devam edin
aman almanızı eksik etmeyin
yahut askı kimin umrunda

bir dünya ki
ben var ben var ben var
sen belki belki varsın
bir yeşil bir gülüş bazen
belki belki var olursun

susayanlar suya yetişemezken
serinlik için içecek beğenmeyen biz
aynı gökte nefes almamalıyız

adaletsizlik içinin içinde dünya
insanoğlu burada güya

Bu blogdaki popüler yayınlar

buse

y.o.

ben seni herkesten önce sevdim